Skip to content

Ontwerpstudenten brengen WaardeRing-promotiekoffer stap dichterbij 

12 april | Van 12-14 maart vond de Cibap Business Meeting plaatst. Het thema dit jaar was –toepasselijk in de Week van de Circulaire Economie- “Circulair ontwerpen en Duurzaam ondernemen”. De Cibap-studenten werkten dit jaar samen met studenten van Hogeschool Windesheim IPO (Industrieel Product Ontwerpen), Windesheim Bouwkunde en Hogeschool ArtEZ In_Architecture (opleinding interieurarchitectuur). Voor WaardeRing werd een idee voor een promotiekoffer uitgewerkt.  

In totaal beten zo’n tweehonderd studenten, verdeeld in in gemengde groepjes, zich vast in vraagstukken van opdrachtgevers op tot creatieve oplossingen te komen. De opbrengst na twee dagen(!) is groot: verschillende ideeën, visualisaties en prototypes waar de opdrachtgever mee verder kan. De nadruk lag op creatieve oplossingen, die ook praktisch uitvoerbaar zijn. 

Na onderzoek volgt ontwerp 
Eén van de vraagstukken vanuit WaardeRing was een vervolg op een eerder onderzoek van Windesheim studenten. Deze Windesheim-studenten dachten na over verschillende vormen van duurzaam én fysiek communicatiemateriaal voor WaardeRing ingezet zou kunnen worden op o.a. evenementen. Hieruit kwam het idee van een koffer die je makkelijk mee kan nemen naar verschillende locaties en die ook veel informatie over WaardeRing bevat.  

Een promotiekoffer voor WaardeRing  
Tijdens de Cibap Business Meeting werd dit idee van een promotiekoffer verder uitgewerkt. De studenten hielden rekening met handzaamheid, het verhaal van WaardeRing vertellen, het trekken van mensen en en het gebruiken van circulaire materialen. Een interactief onderdeel of een eye-catcher zou daarbij goed werken. 

De R-ladder is een belangrijk onderdeel van de activiteiten bij WaardeRing. Deze kon dus niet ontbreken. Er waren meerder ontwerpen uitgewerkt om een eye-catcher te creëeren die ook in de koffer past. Zo was er het idee om blokken te stappelen die ook als een Babuska weer in elkaar konden vallen als de koffer vervoerd moet worden. Een ingenieus ontwerp met karton geeft zelfs de mogelijkheid om een echte trap uit de koffer te laten komen.  

Om meer achtergrondinformatie te kunnen tonen, kwamen de studenten met het idee van een ingebouwde tablet om ook video’s te laten zien. Ook bedachten ze verschillende interactieve, tastbare objecten om de “reis van” verschillende producten weer te geven. Denk aan de reis van de Cd-schijfjes naar kaarsenhouders of het leer van een bank naar een mooie tas.  

Onder de indruk 
Als opdrachtgever is WaardeRing heel tevreden over de ideeën. Anke Haaksma, communicatiemedewerker bij WaardeRing: het is bijzonder knap dat de studenten in zo’n korte tijd zo veel prototypes kunnen bedenken én maken! De studenten kijken er zelf al niet meer van op, maar voor een opdrachtgever is het bijzonder om een idee zo ver uitgewerkt te zien in zo’n kort tijdsbestek.” We zijn zeer onder de indruk en hopen de promotiekoffer ook te kunnen gaan realiseren op basis van de mooie ontwerpen.   

 

Deze website maakt gebruik van cookies meer informatie

Om je de beste surfervaring te bieden, is deze website standaard ingesteld op "cookies toestaan". Als je deze site blijft gebruiken, of als je klikt op "Accepteren", dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies

Sluiten